SEMİNERLER
SERGİLER

SEMİNERLER

Girne American Universitesi Eğitim Fakültesi
Geleneksel Seminerleri

SERGİLER

Girne American Universitesi Eğitim Fakültesi
Geleneksel Sergiler

Kapat
Giriş Yap
GAU Network etki alanından hesabınızda oturum açın.
Kaydınız yok mu? Şimdi Kaydolun !
Giriş Yap :  
Kullanıcı Adı : Kullanıcı adımı unuttum
Şifre : Şifremi Unuttum
Üye değil misiniz? Şimdi kaydolun!
Kullancı Adı : GAU Web Mail  
Adım Soyadım :
E-Mail Adresim :
Kayıt Ol : GAU Web Mail  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğenci Mail  
Öğrenci Numaranız :
Adınız Soyadınız :
Kayıt Ol : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Kullanıcı Adı : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Adınız Soyadınız :
Şifre : GAU Öğrenci Bilgi Sistemi  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kullanıcı Adı : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :
Kayıt Ol : GAU Kütüphane  
E-Mail Adresiniz :
Öğrenci Numaranız :

Türkçe Öğretmenliği Bölümü, İlköğretimin ikinci kademesine Türkçe öğretmeni yetiştirmek üzere, 2007-2008 eğitim-öğretim yılında açılmıştır. Öğrenim süresi 4 yıldır.

Bölüm mezunları, Türkiye’deki resmi ilköğretim okullarında, özel okul ve dershanelerde kolaylıkla iş bulabilmektedirler. Ayrıca, Türk dünyasının değişik bölgelerindeki çeşitli okullarda da görev alabilmektedirler.



BİLGİLER

Programın Amacı
Program Öğrenme Çıktıları
Ders Programı
Eğitim Amaçları
Alınacak Derece
Mezunlarımızın Çalışma Alanları
Eğitim Öğretim Metotları
Mezuniyet Koşulları
Ders Program Çıktıları İlişkileri
İstihdam Olanakları
Bölüm Başkanı / AKTS Koordinatörlüğü
Bilgi Kitapçığı
Seminerler/Etkinlikler




1. Yarıyıl
2. Yarıyıl
3. Yarıyıl
4. Yarıyıl
5. Yarıyıl
6. Yarıyıl
7. Yarıyıl
8. Yarıyıl

KOD
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
Önkoşul
Ders Planı

TUR101 
YAZI YAZMA TEKNİKLERİ 
 
 

TUR103 
TÜRK DİL BİLGİSİ I: SES BİLGİSİ 
 
 

TUR105 
EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI I 
 
 

TUR107 
YAZILI ANLATIM I 
 
 

TUR109 
SÖZLÜ ANLATIM 
 
 

TUR111 
OSMANLI TÜRKÇESİ I 
 
 

GKD107 
ATA. İLKE VE İNK. TARİHİ I 
 
 

GKD109 
YABANCI DİL I 
 
 

EGT103 
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ 
 
 

Toplam
 
 
 
20 


KOD
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
Önkoşul
Ders Planı

TUR104 
TÜRK DİL BİLGİSİ II: ŞEKİL BİLGİSİ 
 
 

TUR106 
EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI II 
 
 

TUR108 
YAZILI ANLATIM II 
 
 

TUR110 
SÖZLÜ ANLATIM II 
 
 

TUR112 
OSMANLI TÜRKÇESİ II 
 
 

GKD108 
ATA. İLKE. VE İNK. TARİHİ II 
 
 

GKD110 
YABANCI DİL II 
 
 

EGT104 
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 
 
 

Toplam
 
 
 
18 


KOD
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
Önkoşul
Ders Planı

TUR201 
TÜRK DİLBİLGİSİ III :SÖZCÜK BİLGİSİ 
 
 

TUR203 
TÜRK HALK EDEBİYATI I 
 
 

TUR205 
ESKİ TÜRK EDEBİYATI I 
 
 

TUR207 
YENİ TÜRK EDEBİYATI I 
 
 

TUR209 
METİN İNCELEME I : HİKAYE VE ROMAN 
 
 

GKD201 
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 
 
 

GKD203 
BİLGİSAYAR I 
 
 

EGT209 
ÖĞRETİM İLKE VE YÖTEMLERİ 
 
 

Toplam
 
 
 
19 


KOD
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
Önkoşul
Ders Planı

TUR202 
TÜRK DİLBİLGİSİ IV :CÜMLE BİLGİSİ 
 
 

TUR204 
TÜRK HALK EDEBİYATI II 
 
 

TUR206 
ESKİ TÜRK EDEBİYATI II 
 
 

TUR208 
YENİ TÜRK EDEBİYATI II 
 
 

TUR210 
GENEL DİLBİLİMİ 
 
 

GKD202 
BİLGİSAYAR II 
 
 

GKD204 
ETKİLİ İLETİŞİM 
 
 

EGT206 
ÖĞRETİM TEKNO. VE MATERYAL GELİŞ. 
 
 

Toplam
 
 
 
21 


KOD
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
Önkoşul
Ders Planı

TUR301 
ANLAMA TEKNİKLERİ I:OKUMA EĞİTİMİ 
 
 

TUR303 
ANLAMA TEKNİKLERİ II: DİNLEME EĞİTİMİ 
 
 

TUR305 
ÇOCUK EDEBİYATI 
 
 

TUR307 
DÜNYA EDEBİYATI 
 
 

GKD303 
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 
 
 

EGT303 
ÖZEL ÖĞRETİM YÖTEMLERİ I 
 
 

EGT309 
SINIF YÖNETİMİ 
 
 

Toplam
 
 
 
16 


KOD
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
Önkoşul
Ders Planı

TUR302 
ANLATMA TEKNİKLERİ I:KONUŞMA EĞİTİMİ 
 
 

TUR304 
ANLATMA TEKNİKLERİ II: YAZMA EĞİTİMİ 
 
 

TUR306 
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ 
 
 

TUR308 
ÖZEL ÖĞRETİM YÖTEMLERİ II 
 
 

GKD304 
TÜRK EĞİTİM TARİHİ 
 
 

GKD306 
UYGARLIK TARİHİ 
 
 

EGT308 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 
 
 

Toplam
 
 
 
17 


KOD
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
Önkoşul
Ders Planı

TUR401 
TİYATRO VE DRAMA UYG. 
 
 

TUR402 
TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMELERİ 
 
 

GKD401 
TOPLUMSAL SORUMLULUK PROJELERİ 
 
 

EGT413 
OKUL DENEYİMİ 
 
 

EGT421 
REHBERLİK 
 
 

EGT423 
ÖZEL EĞİTİM 
 
 

Toplam
 
 
 
15 


KOD
DERSİN ADI
T
U
K
AKTS
Önkoşul
Ders Planı

TUR402 
METİN İNCELEME II: ŞİİR 
 
 

TUR404 
ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ 
 
 

GKD402 
DİL VE KÜLTÜR 
 
 

GKD404 
DİKSİYON 
 
 

EGT414 
TÜRK EĞİTİM SİST. VE OKUL YÖNETİMİ 
 
 

EGT416 
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 
 
 

Toplam
 
 
 
16 




+-Ders İçerikleri

TUR 101 – YAZI YAZMA TEKNİKLERİ                                                                                1 2 2

Yazı kavramı, güzel yazma yöntem ve teknikleri, büyük temel harfler, küçük temel harfler, eğik büyük yazı harfleri ve yazılış yönleri, rakam ve işaretlerin yazılışı, büyük ve küçük harflerle bitişik, dik ve eğik el yazısı, dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturma, çeşitli dekoratif, antik vb. yazılar, uygulama çalışmaları, düzgün ve okunaklı yazı uygulamaları.

TUR 103 – TÜRK DİL BİLGİSİ 1 : SES BİLGİSİ                                                                  2 0 2

Türk Yazı Dili’nin tarihi gelişimi. Türkçeyi yazmak için kullanılan alfabeler. Türk Lehçeleri ve Ağızlarının dünya üzerindeki dağılımı. Ses nedir? – Tarifi, mahiyeti; seslerin çıkarılması; harfler. Türkçedeki sesler. Seslerin birleşmeleri. Türkçenin ses özellikleri. Ses olayları ve sebepleri. Türkçedeki ses olayları – ses değişmeleri. Türkçedeki ses olayları – ses düşmeleri. Türkçedeki ses olayları – ses türemeleri. Türkçedeki ses olayları – ses benzeşmeleri.  Türkçedeki ses olayları – göçüşmeler. Türkçenin hece yapısı

TUR 105 – EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI                                                                    2 0 2

Edebiyata ait kavramlar, bunların birbiriyle ilişkileri, nazım ve nesir türlerini belirleyen öğelerin yöntem açısından karşılaştırılması, edebiyata konu olan olaylar ve sonuçları, edebi düşünce hareketleri, sistematik edebiyat teknikleri ve edebiyat kuramları.

TUR 107 – Yazılı Anlatım 1                                                                                                                              2 0 2

Türkçenin doğru ve etkili kullanımı: Konuşma ve yazı dili, yazım ve anlatım ilkeleri, kompozisyon yazımı, edebî ve resmî metinlerin içerik ve biçim özellikleri…

TUR 109 – Sözlü Anlatım                                                                                                                                 2 0 2

Sözlü dilin  ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.

 

TUR 111 – Osmanlı Türkçesi                                                                                                                          2 0 2

Arap harfli Türk Alfabesinin öğretilmesi ve bu alfabeyle yazılmış Osmanlı Türkçesi metinlerinin okunmasını ve yazılmasını gerçekleştirmek.

TAR 101 – Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi                                                                                2 0 2

İnkılâpların Temel Özellikleri ve Türk İnkılâbı; Türk İnkılâbını Etkileyen Akımlar; Demokratik Hukuk Devleti ( Türk İnkılâbının Hedefi ); Türk Hukuk Sisteminin Kurulması; Türk Eğitim sisteminin Kurulması; Türk Ekonomisinin Yeniden Yapılanması; Türk Toplum Yaşamına Düzgünlük Ve Sağlıklı İşlerlik Getiren Diğer Yenilikler; Atatürk İlkelerinin Genel Niteliği; Atatürk İlkeleri (1) Cumhuriyetçilik; Atatürk İlkeleri (2) Milliyetçilik (Ulusçuluk); Atatürk İlkeleri (3)-(4) Halkçılık ve Devletçilik; Atatürk İlkeleri (5) Laiklik; Atatürk İlkeleri (6) İnkılâpçılık ( Devrimcilik); Atatürkçülüğe Karşı Eleştiriler ve Yanıtları

 

EFL 101 – Yabancı Dil 1                                                                                                                                   3 0 3

English phonetics: vowels and consonants.   Pronunciation of words. Practical Grammar: Helping verbs, tenses, the sructure of the sentence and types of questions. Lexics: The texts,vocabulary, phrases. Additional material: short dialogs and short reading passages.

 

EGT 103 – Eğitim Bilimine Giriş                                                                                                                    3 0 3

Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim bilimlerinin tarihsel gelişimi, 21. Yüz yılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.

TUR 201 – Türk Dil Bilgisi III : Sözcük Bilgisi                                                                                             2 0 2

Anlam ve görev bakımından kelimeler; isimler, isim çekimi, sıfatlar, zamirler, zarflar, edatlar, fiiller, fiil çekimi.

TUR 203 – Türk Halk Edebiyatı I :                                                                                                  2 0 2

Bu derste yapılan etkinlikler, öğrencilerin Halk Edebiyatı ve Halk Edebiyatı’nın ilk mahsülleri olan mit, efsane, masal ile destan türlerini tanımalarını ve anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

TUR 205 – Eski Türk Edebiyatı I :                                                                                                   2 0 2

Eski Türk Edebiyatının 15 ve 16. yüzyıllardaki  Anadolu’nun  sosyal ve siyasal koşulları.  Başlıca fikir akımları ve ideolojiler ve bunların edebiyata etkileri. Bu dönemde yetişmiş sanatçıların kimlikleri ve edebiyata katkıları.  Bu döneme ait örnek olabilecek  manzum ve mensur eserlerin tanıtılması, incelenmesi ve değerlendirilmesi.

TUR 207 – Yeni Türk Edebiyatı :                                                                                                                     2 0 2

Yeni Türk Edebiyatının Tanzimat, Servet-i Fünûn ve II.Meşrutiyet Dönemlerini (1839-1918) öğrenmeye yönelik çalışma ve bilgilendirmeler, adı geçen dönemlerden seçilen edebi metinler üzerinde çözümlemeler ve dönemin siyasi sosyal ve tarihi olaylarının topluma etkisi ve bütün bunların Türkçe eğitiminde kullanılması.

TUR 209 – Metin İnceleme 1: Hikaye ve Roman :                                                                       3 0 3

Roman, hikaye gibi edebî türler sürekli gelişen tematik ve teknik yaklaşımlar sergilemektedirler. Yazınsal metin incelemede gerekli olan temel kavramların üzerinde durularak bir anlatı metni (roman ve hikâye) incelemesi yapılacaktır. Bu inceleme ve değerlendirme sürecinde kurmaca-gerçek ilişkisi kavratılacaktır

GKD 201 – Bilimsel Araştırma Yöntemleri :                                                                                 2 0 2

Bilimsel araştırma yöntemlerine temel kavramlar ve sorular, nicel ve nitel araştırmaların tasarımı, nicel ve nitel verileri toplama ve çözümleme, karma yöntemler ve değerlendirme ölçütleri, araştırma yazımı.

BİL 103 – Bilgisayar I :                                                                                                                                    2 2 3

Bilişim teknolojileri, yazılı ve donanımla ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramlar.

EGT 213 – Öğretim İlke ve Yöntemleri :                                                                                                        3 0 3

Konu alanında öğretim yöntemleri, öğrenme- öğretme süreçleri,  genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi. Mikro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi.

TUR 301 – Anlama Teknikleri I : Okuma                                                                                                      2 2 3

Öğrencilerin edindikleri okuma, anlama alışkanlık ve becerisini, düzeylerine uygun duygu ve düşünce ürünlerini, konuşmaları, güncel yayınları anlayabilecek, eleştirebilecek ve onlardan yararlanabilecek ölçüde geliştirmek;Öğrencilere dipnot, dizin, sözlük, ansiklopedi, her türlü başvurma ve kaynak eserlerden yararlanma yeteneğini kazandırıp geliştirmek;Okuma, Dinleme, izleme ve anlama ile ilgili becerilerini, kaynaklara başvurarak içinde yaşadıkları yurdu, toplumu, dünyayı daha iyi tanımaları, sevmeleri için kullanabilme yöntemini kazandırmaktır.

 

TUR 303 – Anlama Teknikleri II : Dinleme                                                                                   2 2 3

Dinleme becerisini geliştirici çalışmalar yapma. Ruhbilim araştırmalarından da yararlanarak dinleme etkinliğinin işleyişini ve verimlilik sürelerini belirginleştirme;  dikkat sürelerinin belirlenmesi; bellekte tutma ve kavrama çalışmalarına dikkat çekme.Çeşitli ses ve görsel iletişim araçlarını kullanarak, tümel dinleme- anlama, seçici dinleme- anlama çalışmalarını örnekleme. Öğretmen adaylarına, ilköğretimdeki Türkçe derslerinde kullanmak üzere çeşitli dinleme – anlama çalışmaları gösterme, tanıtma ve bu alıştırmaları kendilerinin de geliştirebilmeleri için olanak sağlama.Sınıf içinde çeşitli dinleme alıştırmaları gerçekleştirme.

 

TUR 305 – Çocuk Edebiyatı :                                                                                                                           2 0 2

Çocuk ve çocuk edebiyatının tanımı. Çocuk edebiyatının dünyada ve Türkiye’deki gelişimi. Çocuk edebiyatının temel işlevi ve dili. Çocuk edebiyatının çocuğun gelişim sürecine etkileri. Çocuk edebiyatının temel ögeleri. Çocuk edebiyatı ürünlerinin dayanması gereken temel ilkeler. Çocuk kitap türleri. Çocuk edebiyatı türleri (roman, hikâye,masal, şiir vs)

TUR  307 – Dünya Edebiyatı                                                                                                                           3 0 3

Doğu ve Batı kökenli şair ve yazarların eserleri üzerinde durulurken Türk Dünyasının belli başlı yazar ve şairleri üzerinde durulacaktır.

GKD 303 – Topluma Hizmet Uygulamaları                                                                                  1 2 2

Topluma hizmet etme bilincinin bireysel sorumluluk olduğunu vurgulayan, toplumun güncel sorunlarının saptanmasını ve çözüm üretmeye yönelik projelerinin hazırlanmasını kazandıran bir derstir.

EGT 303 Özel Öğretim Yöntemleri                                                                                                 2 2 3

Konu alanında öğretim yöntemleri, öğrenme- öğretme süreçleri,  genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi . Mikro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi. 

EGT 309 – Sınıf Yönetimi                                                                                                                                 2 0 2

Öğrenci davranışını etkileyen sosyo-psikolojik faktörler, sınıf ortamı ve grup etkileşimi, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim,  olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam yaratma, sınıf içinde karşılaşılan davranış sorunları ve alınan önlemler.

TUR 401 Tiyatro ve Drama Uyg                                                                                                                     2 0 2

Bu derste öğrencilere sahne üzerinde bedenleri, sesleri ve imgelem güçlerini tanımalarının pekiştirilmesi ile duyularının geliştirilmesi; karakter özelliklerinin belirlenmesi ve role hazırlık yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenir. Öğrencinin alıştırmalarla geliştirdiği beden, imgelem ve duyularının model oyunlarla role hazırlanması sağlanır. Rolün temel özelliklerinin saptanması, yaratıcı hayal gücü ile sahnedeki sözlü olayı somutlaştırmanın yolları öğretilir. Öğrenci, hayal gücüyle durum tanımlaması yapmayı, rol yaratma sürecinde ne gibi yöntemler izlemesi gerektiğini, metinden rol kişilerinin karakterlerinin davranış biçimlerinin nedenlerini bulmayı öğrenir. Bir tiyatro metni nasıl okunur nasıl incelenir, karakter çözümlemesi nasıl yapılır gibi konular yine bu dersin içeriğini oluşturur.Bu derste ayrıca standart Türkçe öğretilerek, etkili konuşma, topluluk önünde sunum yapabilme becerileri geliştirilir.

EGT 414 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi                                                                                          2 0 2

Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, yasal temelleri ve yönetim yapısı; yönetim alanına ilişkin temel kavramları; yönetim kuramları ve süreçleri; okul yönetiminde personel ve öğrenci işleri; eğitim-öğretim planlanması ve programlanması, okul-çevre ilişkisi, öğretimsel liderliği yapar;

 


YARD. DOÇ. DR. ŞENTAÇ ARI
Türkçe Öğretmenliği Bölüm Başkanı    
sentacari@gau.edu.tr 
+90 392 650 2000 Ext: 1608 
PROF. DR. YAVUZ DEMİR
Türkçe Öğretmenliği Bölümü    
yavuzdemir@gau.edu.tr 
+90 392 650 2000 Ext: 1634 
YARD. DOÇ. DR. RAMAZAN ÇAKIR
Türkçe Öğretmenliği Bölümü    
ramazancakir@gau.edu.tr 
+90 392 650 2000 Ext: 1629 
DR. NİGAR NAGİYEVA
Türkçe Öğretmenliği Bölümü    
nigarnagiyeva@gau.edu.tr 
+90 392 650 2000 Ext: 1605 
ÖĞR. GÖR. HAVVA ÇINAR
Türkçe Öğretmenliği Bölümü    
havvacinar@gau.edu.tr 
+90 392 650 2000 Ext: 1602