SEMINARS
EXHIBITIONS

SEMINARS

Girne American Universitesi Faculty of Education
Customary Seminars

EXHIBITIONS

Girne American Universitesi Faculty of Education
Customary Exhibitions

Close
Sign In
Sign in to GAU Network.
Don't have a account? Register Now !
Sign In To :  
Username : Forgot Username?
Password : Forgot Password?
Not a member yet? Register now!
Forgot Username : GAU Web Mail  
Name Surname :
E-Mail Address :
Register To : GAU Web Mail  
E-Mail Address :
Name Surname :
Register To : GAU Student Mail  
Student Number :
E-Mail Address :
Register To : Student Information System  
E-Mail Address :
Name Surname :
Username for : Student Information System  
E-Mail Address :
Name Surname :
Password for : Student Information System  
E-Mail Address :
Student Number :
Username for : GAU Library  
E-Mail Address :
Student Number :
Register to : GAU Library  
E-Mail Address :
Student Number :

The aim of the Department of Turkish and Literature Teaching is to educate well-qualified teachers, researchers, experts and scientists, who are the basic need of our country as well as young intellectuals, who are able to pick out and read distinguished works of art and who share the delectation of these works with the ones around them. Our graduates, who receive an education of pedagogic formation for three semesters after a seven semesters-long education of Turkish Language and Literature, are entitled to a diploma of masters without thesis. Our graduates are qualified to teach at the various corners of the Turkic World, turkology centres abroad, press associations, educational and cultural associations abroad and archives in addition to state and private secondary schools and private education establishments accredited by the Ministry of Education.



INFORMATION

Aims of Programme
Program Learning Outcomes
Program Outcomes - Course Relationship Matrix
Degree Awarded
Employment Opportunities
Head of Department / ECTS Coordinator
Graduates & Their Current Employments
Info Booklet
Educational Objectives
Educational Methods
Graduation Requirements
Curriculum




1. Semester
2. Semester
3. Semester
4. Semester
5. Semester
6. Semester
7. Semester
8. Semester

CODE
COURSE NAME
T
P
C
ECTS
Prereq.
Syllabus

TUR101 
YAZI YAZMA TEKNİKLERİ 
 
 

TUR103 
TÜRK DİL BİLGİSİ I: SES BİLGİSİ 
 
 

TUR105 
EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI I 
 
 

TUR107 
YAZILI ANLATIM I 
 
 

TUR109 
SÖZLÜ ANLATIM 
 
 

TUR111 
OSMANLI TÜRKÇESİ I 
 
 

GKD107 
ATA. İLKE VE İNK. TARİHİ I 
 
 

GKD109 
YABANCI DİL I 
 
 

EGT103 
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ 
 
 

RPD101 
Psikolojiye Giriş 
 
 

RPD102 
Fizyolojik Psikoloji 
 
 

TURK101 
Türkçe I: Yazılı Anlatım 
 
 

TAR101 
Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi I 
 
 

EFL101 
İngilizce I 
 
 

BİL103 
Bilgisayar I 
 
 

EGT105 
Sosyolojiye Giriş 
 
 

EGT107 
Felsefeye Giriş 
 
 

EGT103 
Eğitim Bilimine Giriş 
 
 

OKÖ101 
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME GİRİŞ 
 
 

OKÖ 103 
İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ 
 
 

OKÖ 105 
PSİKOLOJİ 
 
 

TÜRK103 
TÜRKÇE I:YAZILI ANLATIM 
 
 

TAR101 
ATATÜRK İLK. VE İNK. TAR.-I 
 
 

BIL107 
BİLGİSAYAR I 
 
 

EFL101 
YABANCI DİL I 
 
 

EGT115 
EĞİTİM BİLİMLERİNE GİRİŞ 
 
 

Total
 
 
 
65 


CODE
COURSE NAME
T
P
C
ECTS
Prereq.
Syllabus

TUR104 
TÜRK DİL BİLGİSİ II: ŞEKİL BİLGİSİ 
 
 

TUR106 
EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI II 
 
 

TUR108 
YAZILI ANLATIM II 
 
 

TUR110 
SÖZLÜ ANLATIM II 
 
 

TUR112 
OSMANLI TÜRKÇESİ II 
 
 

GKD108 
ATA. İLKE. VE İNK. TARİHİ II 
 
 

GKD110 
YABANCI DİL II 
 
 

EGT104 
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 
 
 

RPD102 
Sosyal Antropoloji 
 
 

TURK102 
Türkçe II: Sözlü Anlatım 
 
 

TAR102 
Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi II 
 
 

EFL102 
İngilizce II 
 
 

BİL104 
Bilgisayar II 
 
 

EGT104 
Çocuk Psikolojisi 
 
 

EGT106 
Kaynak Tarama ve Rapor Yazma 
 
 

EGT108 
Eğitim Felsefesi 
 
 

EGT110 
Türk Eğitim Tarihi 
 
 

OKÖ102 
ANNE-ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM 
 
 

TÜRK 104 
TÜRKÇE II:SÖZLÜ ANLATIM 
 
 

TAR102 
ATATÜRK İLK. VE İNK. TAR.-II 
 
 

BİL108 
BİLGİSAYAR II 
 
 

EFL102 
YABANCI DİL II 
 
 

EGT112 
OKULÖNCESİ EĞİTİMDE FARKLI YAKLAŞIM VE UYGULAMALAR 
 
 

EGT114 
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 
 
 

Total
 
 
 
57 


CODE
COURSE NAME
T
P
C
ECTS
Prereq.
Syllabus

TUR201 
TÜRK DİLBİLGİSİ III :SÖZCÜK BİLGİSİ 
 
 

TUR203 
TÜRK HALK EDEBİYATI I 
 
 

TUR205 
ESKİ TÜRK EDEBİYATI I 
 
 

TUR207 
YENİ TÜRK EDEBİYATI I 
 
 

TUR209 
METİN İNCELEME I : HİKAYE VE ROMAN 
 
 

GKD201 
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 
 
 

GKD203 
BİLGİSAYAR I 
 
 

EGT209 
ÖĞRETİM İLKE VE YÖTEMLERİ 
 
 

RPD201 
Rehberlik ve Psikolojik Danışma 
 
 

RPD203 
İstatistik I 
 
 

GK211 
Bilim Tarihi 
 
 

EGT203 
Özel Eğitim 
 
 

EGT205 
Ölçme ve Değerlendirme 
 
 

EGT207 
Ergenlik Psikolojisi 
 
 

EGT219 
Okullarda Gözlem 
 
 

OKÖ201 
ANNE ÇOCUK BESLENMESİ 
 
 

OKÖ203 
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM I 
 
 

OKÖ205 
YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ 
 
 

OKÖ207 
ÇOCUKTA OYUN GELİŞİMİ 
 
 

 
SEÇMELİ I 
 
 

EGT209 
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 
 
 

EGT211 
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 
 
 

Total
 
 
 
58 


CODE
COURSE NAME
T
P
C
ECTS
Prereq.
Syllabus

TUR202 
TÜRK DİLBİLGİSİ IV :CÜMLE BİLGİSİ 
 
 

TUR204 
TÜRK HALK EDEBİYATI II 
 
 

TUR206 
ESKİ TÜRK EDEBİYATI II 
 
 

TUR208 
YENİ TÜRK EDEBİYATI II 
 
 

TUR210 
GENEL DİLBİLİMİ 
 
 

GKD202 
BİLGİSAYAR II 
 
 

GKD204 
ETKİLİ İLETİŞİM 
 
 

EGT206 
ÖĞRETİM TEKNO. VE MATERYAL GELİŞ. 
 
 

RPD202 
Test Dışı Teknikler 
 
 

RPD206 
İnsan İlişkileri ve İletişim 
 
 

RPD204 
İstatistik II 
 
 

RPD208 
Sosyal Psikoloji 
 
 

EGT210 
Öğrenme Psikolojisi 
 
 

EGT208 
Öğretim İlke ve Yöntemleri 
 
 

EGT210 
Sınıf Yönetimi 
 
 

OKÖ202 
ERKEN ÇOÇUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM II 
 
 

OKÖ204 
ÇOCUK EDEBİYATI 
 
 

OKÖ206 
MATEMATİK EĞİTİMİ 
 
 

OKÖ208 
ÇOCUK RUH SAĞLIĞI 
 
 

OKÖ210 
DRAMA 
 
 

EGT212 
ÇOCUK EĞİTİMİNDE SÖZLÜ TARİH ÇALIŞMALARI 
 
 

EGT214 
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI 
 
 

Total
 
 
 
60 


CODE
COURSE NAME
T
P
C
ECTS
Prereq.
Syllabus

TUR301 
ANLAMA TEKNİKLERİ I:OKUMA EĞİTİMİ 
 
 

TUR303 
ANLAMA TEKNİKLERİ II: DİNLEME EĞİTİMİ 
 
 

TUR305 
ÇOCUK EDEBİYATI 
 
 

TUR307 
DÜNYA EDEBİYATI 
 
 

GKD303 
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 
 
 

EGT303 
ÖZEL ÖĞRETİM YÖTEMLERİ I 
 
 

EGT309 
SINIF YÖNETİMİ 
 
 

RPD301 
Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri 
 
 

RPD303 
Yaşam Dönemleri ve Uyum Problemleri 
 
 

RPD305 
Kişilik Kuramları 
 
 

RPD307 
Mesleki Rehberlik ve Danışma 
 
 

RPD300 
Seçmeli I 
 
 

GK305 
Seçmeli 
 
 

OKÖ300 
BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİ 
 
 

OKÖ301 
MÜZİK EĞİTİMİ I 
 
 

OKÖ303 
FEN EĞİTİMİ 
 
 

OKÖ305 
GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ 
 
 

İST307 
İSTATİSTİK 
 
 

EGT309 
SINIF YÖNETİMİ 
 
 

EGT311 
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I 
 
 

EGT313 
OKUL DENEYİMİ 
 
 

Total
 
 
 
55 


CODE
COURSE NAME
T
P
C
ECTS
Prereq.
Syllabus

TUR302 
ANLATMA TEKNİKLERİ I:KONUŞMA EĞİTİMİ 
 
 

TUR304 
ANLATMA TEKNİKLERİ II: YAZMA EĞİTİMİ 
 
 

TUR306 
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ 
 
 

TUR308 
ÖZEL ÖĞRETİM YÖTEMLERİ II 
 
 

GKD304 
TÜRK EĞİTİM TARİHİ 
 
 

GKD306 
UYGARLIK TARİHİ 
 
 

EGT308 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 
 
 

RPD306 
Mesleki Rehberlik ve Danışma Uygulaması 
 
 

RPD308 
Rehberlikte Program Geliştirme 
 
 

RPD310 
Davranış Bozuklukları 
 
 

RPD312 
Psikolojik Danışma Kuramları 
 
 

RPD314 
Grupla Psikolojik Danışma 
 
 

RPD316 
Seçmeli II 
 
 

EGT304 
Seçmeli 
 
 

OKÖ302 
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II 
 
 

OKÖ304 
MÜZİK EĞİTİMİ II 
 
 

OKÖ306 
MATERYAL GELİŞTİRME 
 
 

İLT308 
ETKİLİ İLETİŞİM 
 
 

BİL310 
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 
 
 

UYG312 
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 
 
 

EGT314 
ÖZEL EĞİTİM 
 
 

EGT316 
ÖLÇME DEĞERLENDİRME 
 
 

Total
 
 
 
59 


CODE
COURSE NAME
T
P
C
ECTS
Prereq.
Syllabus

TUR401 
TİYATRO VE DRAMA UYG. 
 
 

TUR402 
TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMELERİ 
 
 

GKD401 
TOPLUMSAL SORUMLULUK PROJELERİ 
 
 

EGT413 
OKUL DENEYİMİ 
 
 

EGT421 
REHBERLİK 
 
 

EGT423 
ÖZEL EĞİTİM 
 
 

RPD401 
Psikolojik Testler 
 
 

RPD403 
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 
 
 

RPD405 
Öğrenme Güçlükleri 
 
 

RPD407 
Seçmeli III 
 
 

GK405 
Bilimsel Araştırma Yöntemleri 
 
 

GK407 
Topluma Hizmet Uygulamaları 
 
 

OKÖ401 
ANNE-BABA EĞİTİMİ 
 
 

OKÖ403 
ARAŞTIRMA PROJESİ I 
 
 

 
SEÇMELİ II 
 
 

 
SEÇMELİ 
 
 

EGT405 
REHBERLİK 
 
 

EGT407 
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I 
 
 

Total
 
 
 
48 


CODE
COURSE NAME
T
P
C
ECTS
Prereq.
Syllabus

TUR402 
METİN İNCELEME II: ŞİİR 
 
 

TUR404 
ÇAĞDAŞ TÜRK LEHÇELERİ 
 
 

GKD402 
DİL VE KÜLTÜR 
 
 

GKD404 
DİKSİYON 
 
 

EGT414 
TÜRK EĞİTİM SİST. VE OKUL YÖNETİMİ 
 
 

EGT416 
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 
 
 

RPD402 
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri 
 
 

RPD404 
Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması 
 
 

RPD406 
Meslek Etiği ve Yasal Konular 
 
 

RPD408 
Kurum Deneyimi 
 
 

RPD410 
Seçmeli IV 
 
 

RPD412 
Seçmeli V 
 
 

OKÖ402 
İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI 
 
 

OKÖ404 
ARAŞTIRMA PROJESİ II 
 
 

 
SEÇMELİ III 
 
 

 
SEÇMELİ IV 
 
 

EGT406 
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 
 
 

EGT408 
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II 
 
 

EGT412 
OKUL DENEYİMİ I 
 
 

Total
 
 
 
52 




+-Course Descriptions

TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ÖĞRETMENLİĞİ  DERS İÇERİKLERİ

TDE103-Yazılı Anlatım I (3,0)3

Ana dili Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırmak. Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri ve temel dil bilgisi özellikleri; konuşma ve yazı dili, Türkçenin yazım kuralları, noktalama işaretlerinin kullanımı; kurallı cümlenin dil bilgisi ve anlatım ilkeleri açısından özellikleri; paragraf kuralları, konu seçimi ve konunun sınırlandırılması, düşünceyi geliştirme yolları ve anlatım biçimleri, içerik ve amaç belirleme, kompozisyon yazma ilkeleri, metin kurgusuyla ilgili uygulamalar; not alma, özet çıkarma, kaynak gösterme ve dipnot düşme. Okuduğunu anlama ve yorumlama becerisini geliştirme.  

TDE105-Türk Dil Bilgisi I (3,0)3

Dilin tanımı, mahiyeti, yeryüzünde dillerin sınıflandırılması, dil aileleri, dil grupları, Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri, konuşma dili ile yazı dilinin karşılaştırılması, Türk dilinin tarihî gelişimi, Türk dil bilgisi, tanımı ve bölümleri hakkında genel bilgiler, ses bilgisi ve ses bilgisinin bölümleri, sesler, alfabe, Türkçeye özgü sözcüklerin ses bilgisi özellikleri, Türkçedeki sesler, ünlü ve ünsüzlerin özellikleri, Türkçedeki ses uyumları, gelişmeli ses bilimi açısından ses olayları, ses düşmesi, türemesi, benzeşme, değişme, aykırılaşma, hecenin yapısı ve parçalar üstü ses birimlerle ilgili bilgiler.

TDE 106 Türk Dilbilgisi II (3,0)3

Türkiye Türkçesinin söz varlığı, sözcüğün tanımı ve özellikleri, biçim bilimi ve biçim biliminin inceleme konuları, biçim birimi, gramer kategorileri, yapı bakımından sözcükler, görev bakımından sözcükler, anlam bakımından sözcükler, sözcük kökleri ve özellikleri. Türkçede sözcük yapma yolları ve Türkçenin yapım ekleri. Kök ve ek birleşmeleri. Çekim ve yapım ekleri arasındaki farklar. İsimler ve isimler üzerine gelen çekim  ekleri, fiiller ve fiiller üzerine gelen çekim ekleri. Zaman, görünüş ve kılınış açısından kip eklerinin özellikleri. Sözcük türleri arasında değişmeler. Uygulamalı sözcük çözümlemeleri.

TDE107-Osmanlı Türkçesi I (3,0)3

Türkler tarafından geliştirilerek X. ve XIX. yüzyıllar arasında kullanılmış Arap alfabesinin tanıtılması; kelime düzeyinde okuma ve yazma alıştırmalarının yapılması; Türkçe, Arapça ve Farsça kelimelere ilişkin yazım kuralları hakkında bilgi verildikten sonra yazı türleri ve el yazısı örnekleri hakkında bilgi verilmesi; Arap alfabesiyle Türkçe yazma uygulamaları, örnek matbu metinler üzerinde okuma alıştırmalarının yapılması, Arapça ve Farsçaya ait gramer bilgilerinin verilmesi, bu dillerin tamlama sisteminin tanıtılması ve çeviri yazı ile metin aktarımı.

TDE108-Osmanlı Türkçesi II (3,0)3

Osmanlıcadaki Arapça ve Farsça dilbilgisi kuralları öğretilecek ve metinler üzerinde uygulamalı olarak gösterilecek. Arapça ve Farsça kelime bilgisinin arttırılmasına yönelik çalışmalar yapılacak. Özellikle 18 ve 19. yüzyıla ait değişik  içerikteki Osmanlıca metinler okunarak bunların çeviri yazıya aktarımı sağlanacak. Sözlük kullanma becerisi geliştirilerek okunan metinlerin anlamlandırılmasına çaba gösterilecektir.

TDE109-Edebiyat Bilgileri I (3,0)3

Yöntem açısından edebiyat incelemesi, sistematik edebiyat teknikleri ve edebiyat teorileri; edebiyat eleştirisi ve edebîterimler; edebiyat biliminin dil bilimi, tarih bilimi, sosyoloji ve genel olarak kültür araştırmalarındaki yeri sorgulanacak. Türklerce kullanılan aruz ve hece vezinleri, kafiye düzenleri öğretilecek.  İslâmlık öncesinde, Divan ve halk edebiyatındaki nazım şekillerinin biçim özellikleri tanıtılarak bu edebiyatların şekil ve tür bakımından muhtevaları karşılaştırılacak. Batı edebiyatından gelen yeni edebî türlerin teknik özellikleri işlenecek.

TDE110-Edebiyat Bilgileri II (3,0)3

Türk edebiyatında kullanılmış teşbih, istiare, kinaye, mecaz-ı mürsel, telmih, istifham, tevriye, intak, hüsn-i talil,  tenasüp gibi söz sanatlarının  tanıtılıp seçilen şiirler üzerinde çözümlemeler yapılacak. Şiir çözümlemeleri sırasında şairlerin üslup özellikleri, Türk şiirinin imaj ve mevhumları, muhtevası, kullanılan mitolojik ve tarihî unsurları aktarılacak. Türk şiirinin kaynaklarına inilecek. Türk kültür ve tarihiyle edebî ürünleri arasındaki bağlar kurulacak.

TDE112-Yazılı Anlatım II (3,0)3

Başlıca yazılı anlatım türlerinin sınıflandırılmasında temel alınan özellikler, duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar, düşünce ve inceleme yazılarıyla ilgili tasnifler, şiir ve şiir türleri, roman, hikâye, tiyatro, gezi yazısı, anı, biyografi ve otobiyografi, makale, deneme, eleştiri, inceleme, mektup ve dilekçe, günlük vb. türlerin tanıtılması ve bu türlere ait örnek metinlerin incelenmesi. Bahsedilen yazı çeşitlerinde yazma becerilerinin artırılması için uygulamalar.

TDE205-Türk Dil Bilgisi III (3,0)3

Türkçede sözcük incelemeleri ve yöntemleri, yapı, anlam ve görev bakımından sözcükler, bağımlı ve bağımsız biçim birimler, sözlük anlamı olan biçim birimler ve gramer anlamı olan biçim birimler arasındaki ayrımlar; sözcük türleri arasındaki ilişki ve farklar, sözcük yapma yolları, isim ve fiil kategorileriyle bu kategorilere ait ekler, isim ve fiil türünden sözcüklerle bunlara getirilen ekler üzerinde çözümlemeler yapılması.

TDE206-Türk Dilbilgisi IV (3,0)3

Türkçede söz dizimi incelemeleri, söz diziminin temel kavram ve ilkeleri ele alınacak, geleneksel dil bilgisi ve üretici-dönüşümsel dil bilgisi bakımlarından Türkçedeki sözcük dizilişi incelenecek. Türkçedeki ad ve eylem öbekleri işlenecek. Cümle öğeleri tanıtılıp sözcük türleriyle cümle öğeleri arasındaki ilişkilere değinilecek, söz dizimi açısından Türkçedeki cümle çeşitleri belirlenerek kurallı ve devrik cümle, ad ve eylem cümlesi, bildirme cümleleri, istek, soru, emir cümleleri vb. gibi cümle türleri tahlil edilecek.

TDE207-Türk Halk Edebiyatı I (3,0)3

“Toplulukların çocukluk dönemini yansıtan anlatmalar” diye adlandırdığımız mit, efsane, destan ve masalların tanıtılması, tip ve motiflerinin incelenmesi ve bu anlatmalardan çıkaracağımız sonuçların tespiti; İslâmiyet’ten önceki Türk destanları ile İslâmiyet’ten sonraki Türk destanları arasında görülen motif farklılıklarından hareket ederek dünya görüşlerini tespite çalışmanın yanı sıra başka kültürlerdeki benzerleriyle mukayese imkânları da kavratılmaya çalışılacak.

TDE208- Türk Halk Edebiyatı II (3,0)3

Türk Halk edebiyatının geçmişteki ve günümüzdeki durumu ve bu edebiyatın genel özellikleri; folklor-edebiyat ilişkileri; (Türkü, mani, ninni, atasözü, deyim, bilmece, tekerleme) gibi halk ürünlerinin yanı sıra (koşma, destan, semai, varsağı...) nazım şekilleri ve türleri tanıtılıp değerlendirilecektir.

TDE209 Eski Türk Edebiyatı I (2-0) 2

İslâmiyet’ten önceki Türk edebiyatı; Anadolu dışı Türk edebiyatı; İslâm medeniyeti dairesinde Türk edebiyatı ve önemli temsilcileri: Kaşgârlı Mahmud, Yûsuf Has Hâcip, Edip Ahmed Yügnekî, Ahmed Yesevî ve eserleri. XIII. yüzyılda Anadolu’da gelişen Türk edebiyatının özellikleri ve önemli temsilcileri: Hacı Bektaş-ı Velî, Mevlânâ Celâleddin Rûmî, Sultan Veled, Ahmed Fakih, Dehhânî, Şeyyad Hamza, Yunus Emre ve eserleri; XIV. yüzyıl Orta Asya sahası edebiyatının özellikleri ve önemli temsicileri: Rabguzî, Mahmud B. Ali, İslâm, Kutb, Harezmî, Seyf Sarayî, Ebu Hayan, Hüszam Kâtib ve belirtilen sanatkârların eserleri. XIV. yüzyılda Doğu Türkçesiyle yazılmış yazarı bilinmeyen eserler; XIV. yüzyılda Âzeri sahası Türk edebiyatı ve önemli temsilcileri: Hasanoğlu, Ahmed Bin Veys, Nesîmî ve belirtilen sanatkârların eserleri. XIV. yüzyıl Anadolu sahası Türk edebiyatı ve önemli temsilcileri: Gülşehrî, Âşık Paşa, Ahmed Eflâkî, Ahmedî, Kadı Burhâneddin ve eserleri. 14. yüzyılda mesnevî yazan şâirler ve eserleri; 14. yüzyıl Anadolu sahasında yazılmış mensur eserler.

TDE210-Eski Türk Edebiyatına Giriş II (3,0)3

‘Divan Edebiyatı’, ‘İslâmi Türk Edebiyatı”, “Klasik Türk Edebiyatı” gibi değişik adlarla anılan edebiyatımızın özelliklerinin tanıtılması; bu edebiyata ait türlerin verilmesi, XV. yüzyıldaki gelişimi; XV. yüzyılın Ali Şîr Nevâyî, Ahmed-i Dâî, Şeyhî, Necati Bey ve Ahmet Paşa gibi önemli şahsiyetleri ve eserleri, bahsedilen sanatkârların eserlerinden örnek metin çalışmaları; XV. yüzyılda yazılmış nazîre mecmuaları; XV. yüzyılın nesri ve önemli nesir yazarları: Sinan Paşa, Yazıcıoğlu Ahmed Bîcan ve eserleri.

TDE211-Yeni Türk Edebiyatı I (3,0)3

Modern Türk edebiyatına giriş: Sosyal, siyasal, askerî ve ekonomik şartlar. Yenileşme hareketleri. Fermanlar ve Layihalar. Edebiyatta yenileşme: Aydınların yenileşme hareketlerindeki rolü. İlk eserler. Tanzimat dönemi gazete ve dergileri. Tanzimat Edebiyatı: Birinci ve ikinci nesil sanatçılarının sanat anlayışları ve verdikleri eserler. Şiir, roman, hikâye, tiyatro ve edebiyat tarihi çalışmaları.

TDE212-Yeni Türk Edebiyatı II (3,0)3

Modern Türk Edebiyatının ikinci aşaması: Servet-i Fünun Edebiyatı. Servet-i Fünun topluluğunun edebî anlayışını hazırlayan sosyal ve siyasi şartlar. Ekrem-Naci çekişmesi ve edebiyatımızda ‘Dekadanlık’ tartışmaları. Fransız edebiyatının Türk edebiyatına etkisi ve Fransız edebiyatı kanalıyla Türk edebiyatında görülen yeni edebî türler. Dönemin başlıca sanatçıları, sanat anlayışları ve eserleri: Şiir, roman ve hikâye, tiyatro, edebî eleştiri, edebiyat tarihi çalışmaları. Belirtilen türlerde devrin sanatkârlarının belli başlı eserlerinin incelenmesi ve çözümlenmesi.

TDE300-Diksiyon

Ses, sesin oluşması ve bunun için gerekli olan fizyolojik yapı; sesin yapısı; sesin yüksekliği; sesin tınısı; sesin perdeleri; harf; ünlüler ve üsüzler; Türkçe kelimelerde ses uyumu; Türkçenin ses ahengi; Türkçede ses değişiklikleri; Türkçede görülen başlıca ses olayları; Türkçenin genel özellikleri; vurgu ve tamlama. Anlatım: konuşma ve yazma; sözlü anlatım; konuşma yetersizlikleri; karşılıklı konuşmalar; topluluk karşısında konuşma; toplantılar; konuşmacı; Türkçeyi güzel kullanma; Türkçe kelime kullanma.

TDE305-Batı Edebiyatı (3,0)3

Batı edebiyatının temelleri, Batı edebiyatının kolları ve Batı edebiyatına mahsus edebî türlerin doğuşu, bu edebiyata özgü akımlar ve ekollerin doğuşunu hazırlayan siyasal ve sosyal şartlar. Batı edebiyatında gelişerek Türk ve dünya edebiyatlarında yaygınlık kazanmış roman, hikâye fabl vb. türlerin Fransız, İtalyan, Alman, Rus, İngiliz ve Amerikan edebiyatlarındaki temsilcileri. Bu temsilcilerin eserleri ve Türk edebiyatına yansımaları.  Edebiyat eleştirisi çerçevesinde belirtilen türlerin incelenmesi.

TDE307- Türk Halk Edebiyatı III (3,0)3

Türk Halk hikayelerinin tanıtılması, diğer anlatmalardan (destan, masal, efsane) ayrılan ve örtüşen yanları; Anadolu ve diğer Türk topluluklarındaki belli başlı hikâyeler üzerinde mukayese yapılması; gerçekçi hikâye türü diye adlandırdığımız meddah hikayelerinin tanıtılması sağlanacaktır.

TDE308- Türk Halk Edebiyatı IV (3,0)3

Halk edebiyatında ferdî ürünlerin tanıtılması ve bunların yaratıcıları (aşıklar) hakkında detaylı bilgi sunulması; bu halk şairlerinin divan şairlerine özenerek şiir yazmalarının sebep ve sonuçlarının tespiti sağlanacaktır.

TDE311-Yeni Türk Edebiyatı III (3,0)3

Meşrutiyet Dönemi Edebiyatı : Fecr-i Âtî Edebiyatı. Devrin sosyal ve siyasal havası ve bunun sanatçılar üzerindeki etkileri. Fecr-i Âtî Encümen-i Edebîsi ve yayınladıkları beyanname. Sanatçılar ve sanat anlayışları. Ahmet Haşim etrafında Fecr-i Âtî şiiri. Haşim’in duygu ve düşünce dünyası. Roman, hikâye, tiyatro ve edebiyat tarihi çalışmaları. Devrin örnek edebî metinleri üzerinde inceleme ve çözümleme çalışmaları.

TDE312-Yeni Türk Edebiyatı IV (3,0)3

Millî Edebiyat Dönemi. Üç Büyük Cereyan. İttihat ve Terakki. Sosyal ve siyasal ortam: Trablus, Balkan, Birinci Dünya ve İstiklâl savaşlarının toplum üzerindeki etkileri ve aydınların tutumu. Dilde ve Edebiyatta Türkçülük. Genç Kalemler (Yeni Lisan) hareketi. Milliyetçilik (Türkçülük) düşüncesinin öne çıkışı ve sistematize edilişi. Ziya Gökalp ve düşünceleri. Şiir, roman, tiyatro, edebiyat tarihi, edebî eleştiri türlerinde verilen eserler.

TDE313-Türk Lehçeleri I (3,0)3

Türk dilinin tarihî gelişim ve değişim evreleri bu dersin sınırlarını oluşturacaktır.  Öncelikle Altay Dil Teorisi üzerinde durularak Türkçeyle birlikte bu gruba dâhil olan diller tanıtılacak. Türkçenin yaşı sorunu tartışılarak yazılı metinlerle takip edebildiğimiz dönemlerden itibaren ses, biçim, anlam ve söz dizimi özellikleriyle ayrı ayrı dönemlere ayırdığımız evreler incelenecek. Eski Türkçe, Orta Türkçe ve Batı Türkçesinin kolları, bu devrelerin sınıflandırılmasıyla ilgili görüşler ve her dönemin ayırıcı dil bilgisi özelliklerinin verilmesinin ardından, seçilen metinler üzerinde gramer çözümlemeleri yapılacak. Belirtilen dönemlere ait edebî, dinî içerikli eserler, sözlükler, gramer kitapları vb. tanıtılarak  Türk dilinin tarihî belgelerine ışık tutulacak.

TDE314-Türk Lehçeleri II (3,0)3

Bir dil bilgisi terimi olarak ‘lehçe’nin tanımı.  Dil, lehçe, şive ve ağız kavramlarının karşılaştırılarak öğretilmesi. Çağdaş Türk lehçelerinin sınıflandırılmasında temel alınan ses bilgisi ve biçim bilgisi ölçütleri. Yakın ve uzak Türk lehçeleri. Yaşayan Türk lehçelerinin tasnifi: Batı Grubu (Oğuz Grubu), Kıpçak Grubu, Karluk Grubu, Sibirya Grubu. Türk lehçeleriyle ilgili tasnif denemelerinin tanıtılması.  Kril alfabesinin öğretimi. Biri Oğuz Grubundan olmak üzere iki ayrı Türk lehçesinden metin örneklerinin okunması, yazı aktarımlarının yapılması ve bunların Türkiye Türkçesiyle karşılaştırılması.

TDE318- Türk Halkbilimi (3,0)3

Dünyada ve Türkiye’deki ilk folklor çalışmaları ve günümüzdeki durumu; halk biliminin diğer bilim dalları ile ilişkileri; çeşitli folklor teorilerinin genel olarak tanıtılması; derleme metotlarının kavratılması, insan hayatındaki geçiş törenleri, inançlar ve tabiat yasalarını etkileyen inanmalar, uygulamalar işlenecektir.

TDE319-Çocuk Edebiyatı (3,0)3

2-14 yaş arası çocukluk dönemine özgü duyarlılıkların yalın bir anlatım ve çocuksu bir eda içerisinde dile getirilmesiyle oluşan edebiyat mahsulleri değerlendirilecek. Dünya çocuk edebiyatıyla Türk çocuk edebiyatı arasındaki köprü kurulup bu eserlerin dil, anlatım ve konu dünyasıyla ilgili analizler yapılacak. Bu edebiyat kolunda eserlerini kaleme almış yazar ve şairlerimiz tanıtılarak seçilen eserleri incelenecek. Çocuk edebiyatına ait eserlerin işlevleri sorgulanarak hitap ettiği kitlenin dil ve ruhsal gelişimindeki rolleri tartışılacak.

TDE320-Eski Türk Edebiyatı IV (3,0)3

Divan edebiyatının XVII. yüzyıldaki gelişmesi ve özellikleri; Sebk-i Hindî ve Hekîmâne şiir akımının özellikleri; bu edebi akımların ve bu yüzyılın önemli temsilcileri olan Nef’î, Nâilî, Şeyhülislâm Yahyâ, Neşâtî, Şeyhülislam Bahâyî, Nâbi, Azmizâde Hâletî ve eserleri, eserlerinden örnek metin çalışmaları; XVII. yüzyıl nesri ve temsilcileri; XVII. yüzyıl tezkire yazarları ve tezkireleri, XVII. yüzyıl mesnevî yazanları ve eserleri.

TDE325-Eski Türk Edebiyatı III (3,0)3

Divan edebiyatının klasikleştiği XVI. yüzyılda gelişmesi ve özellikleri. XVI. yüzyılda yetişmiş olan önemli Divan şâirleri: Fuzuli, Baki, Hayali Bey, Taşlıcalı Yahya, Nev’i, Bağdatlı Rûhî ve eserleri, eserlerinden örnek metin çalışmaları. XVI.. yüzyılda yazılmış nazîre mecmuaları; yüzyılın mesnevi yazarları, hamse sahibi sanatkarlar ve eserleri; XVI. yüzyıl nesri, nesir yazarları ve eserleri; XVI. yüzyıl tezkire yazarları ve eserleri; Türkî-i Basit hareketi ve temsilcileri.

TDE411-Yeni Türk edebiyatı V (3,0)3

Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatına geçiş ve bu edebiyatın kendi içinde evreleri. İmparatorluktan Cumhuriyete geçişte yaşanmış sosyal ve siyasal ortam, bu ortamın yarattığı şartlar. Başlıca fikir akımları ve ideolojiler; bunların edebiyata etkileri. Anadolu’ya bakış. Beş Hececiler’in açtığı yol. Yedi Meşaleciler. 1940 sonrası edebiyatı: Garipçiler ve sanat anlayışları. İkinci Yeni ve sanat anlayışları. Cumhuriyet döneminde şiir, roman, hikâye, tiyatro, edebî eleştiri ve diğer türler.

TDE413-Dünya Edebiyatı (3,0)3

Dünya edebiyatında isim edinmiş veya ekol başlatmış olan yazar ve şairlerin ele alınması, Batı edebiyatında doğmuş ve dünya edabiyatlarına yayılmış edebî akımlar ve bu akımları doğuran şartların açıklanması; Balzac, Victor Hugo, Flaubert, Dostoyevski gibi romancıların romanları; Sheakspeare, Mallermé, Verlaine, Valéry gibi şairlerin şiirleri, Eco, Kafka, Sartre, Camus gibi düşünceleriyle dünya edebiyatını yönlendirmiş düşünürlerin ve sanatçıların eserlerinin tanıtılması. Bu isimlerin Türk edebiyatına etkileri. Doğu ve Batı edebiyatlarının ortaöğretim programlarında yer alan klasik ve çağdaş örneklerinin incelenmesi.

TDE415- Türk Halk Edebiyatı V (3,0)3

Türk temaşa sanatı (Karagöz, Ortaoyunu, Kukla ve Dramatize Köy Oyunları); fıkra tipleri ve bu tiplerin mahalli fıkra tiplerinden ayırt edici özellikleri; mizahın türevleri diye adlandırdığımız nükte, hiciv, ironi, alay... Tüm bunlar arasındaki farklar.

TDE419-Eski Türk Edebiyatı V (3,0)3

Divan edebiyatının XVIII. yüzyıldaki durumu, gelişmesi ve bu gelişmeyi sağlayan Nedim, Şeyh Gâlib gibi isimlerle  eserleri, eserlerinden örnek metin analizleri; yüzyıl tezkire yazarları ve eserleri, mesnevileri; XVIII. yüzyıl nesri. XIX. yüzyılda Divan edebiyatının durumu; Encümen-i Şuarâ topluluğu; Divan edebiyatı hakkında genel değerlendirme.

TDE420-Genel Dilbilimi (3,0)3

Bu derste dil biliminin tarifi, mahiyeti, diller ve ana dili, dilin toplum ve millet hayatındaki önemi, dil öğretiminin önemi ve metodu, dilin ilgili olduğu bilim dalları ve alanlar, dil inceleme metotları ele alınacak. Yapısal dil bilimi, göstergebilim, ses bilimi ve ses bilgisi; akustik ses bilimi, fizyolojik ses bilimi, gelişmeli ses bilimi, dinleyiş ses bilimi ve görevsel ses biliminin inceleme konuları açıklanacak. Biçim bilimi, söz dizimi, anlam bilimi, sözcük ve sözlük bilimi, metin dil bilimi gibi dil biliminin alt disiplinlerinde uygulama ve çözümleme yöntemleri aktarılacak.

TAR001-Türk İnkılap Tarihi

 

Birinci Dünya Savaşı sonrası Osmanlı İmparatorluğunun sonunu hazırlayan süreçler, Türk ulusunun kurtuluş mücadelesi ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurtuluşuna doğru atılan adımlar.

 

TAR002-Türk İnkılap Tarihi II

                                 

Atatürk ilkelerinin öğrenilmesi, bu ilkelerin ışığı altında Cumhuriyet Devrinin kronolojik tarihi; II. Dünya Savaşı sonrası demokratik gelişmeler ve yeniden yapılanmalar.

 

EGT402-Öğretmenlik Mesleğine Giriş (3-0) 3

 

Öğretmenlik mesleğinin özellikleri ve ilkeleri, sınıf ve okul ortamı, eğitimde alternatif perspektifler, eğitimin sosyal, psikolojik, felsefi ve tarihi temelleri, Türk eğitim sistemi.

 

EGT406-Gelişim ve Öğrenme (3-0) 3

 

Çeşitli yönlerden insan gelişimi (bilişsel, sosyal, psikolojik, ahlaki, fiziksel, vb.), öğrenme yaklaşımları ve süreçleri, biçimleri ve öğrenmede bireysel farklılıklar.

 

EGT408-Öğretimde Planlama ve Değerlendirme (3-2) 4

 

Temel program geliştirme kavramları ve süreçleri, ders programı, yıllık, ünite, günlük planların geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu, öğretim yöntemleri ve stratejileri, materyallerin özellikleri ve seçimi, ölçme ve değerlendirme, değerlendirme yaklaşımları, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesi, sınav sorusu yazma teknikleri, not verme.

EGT410-Özel Öğretim Yöntemleri I, II (2-2) 3

 

Konu alaninda öğretim yöntemleri öğrenme-öğretme süreçleri genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirisel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi.  Mikro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi.

EGT412-Okul Deneyimi I (1-4) 3

 

Bu derste öğretmen adaylarının mümkün olduğu kadar erken bir aşamada, bir uygulama öğretmeni nezaretinde okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini çeşitli yönlerden tanıması amaçlanmaktadır.  Bu ders kapsamında yer alması önerilen başlıca etkinlikler şunlardır: okul örgütü ve yönetimi, okuldaki günlük işler, zümre etkinlikleri, bir öğrencinin okuldaki günlük yaşantısı, bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı, okul-aile işbirliği, ana ve yan branşlarla ilgili derslerin gözlenmesi, okul ve sorunları, araç-gereç ve yazılı kaynaklar ve öğretmenlik mesleğinin çeşitli yönleri. 

 

EGT501-Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme (2-2) 3

 

Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.

 

EGT503-Sınıf Yönetimi (2-2) 3

 

Öğrenci davranışını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf ortamı ve grup etkileşimi, sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf içinde zaman kullanımı, sınıf organizasyonu, motivasyon, iletişim, yeni bir döneme başlangıç, olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam yaratma, sınıf içinde karşılaşılan davranış problemleri ve bunlara karşı geliştirilecek önlemler.

 

EGT505-Özel Öğretim Yöntemleri II (2-2) 3

 

Konu alanında öğretim yöntemleri öğrenme-öğretme süreçleri genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretimine uygulanması, konu alanındaki ders kitaplarının eleştirisel bir açıyla incelenmesi ve özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi.  Mikro öğretim uygulamaları, öğretimin değerlendirilmesi.

 

EGT506-Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi (3,0)3

 

Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı, vb. açılarından incelenmesi.

 

EGT507-Okul Deneyimi II (1-4) 3

 

Okullarda bir uygulama öğretmeni nezaretinde Öğretmenlik Uygulaması dersine temel oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar; bazı gözlem ve uygulama konuları: öğretimde soru sorma, yönerge ve açıklamalar, dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü, çeşitli yönlerden bir öğrencinin incelenmesi, öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi, dersi planlama, ders kitaplarından yararlanma, grup çalışmaları, sınıf organizasyonu, çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması, sınıf içinde mikro öğretim uygulamaları.

 

EGT511 Eğitimde Araştırma Yöntemleri (3,0)3

 

Bu derste bir araştırmanın aşamaları ve çeşitli veri toplama yöntemleri incelenmektedir. Kalitatif ve kantitatif verilerinin kullanılması, kaynak tarama, görüşme, gözlem, anket, örnek olay vb. veri toplama araçlarının geliştirilmesi, uygulanması, verilerin toplanması ve analizi üzerinde durulmaktadır. Evreni, örnekleri ve diğer temel istatistik kavramları geliştirilmektedir. Adayların bir araştırma önerisi geliştirmeleri beklenmektedir.

 

EGT502-Öğretmenlik Uygulaması (2-6) 5

 

Haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi ve iki saat öğretmenlik uygulaması semineri (öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması).

 

EGT508-Rehberlik (3-0) 3

 

Öğrenci kişilik hizmetlerinin amaçları ve eğitim içindeki rolü, rehberlik hizmet alanlarının tanıtımı, rehberliğin genel ilkeleri, öğrenciyi tanıma, yönlendirme, bilgi toplama ve yayma, psikolojik danışma, yerleştirme, izleme, danışmanlık, araştırma ve değerlendirme, çevre ile ilişkiler, mesleki yönlendirme, özel eğitimin amacı ve özel eğitime muhtaç öğrencilerin saptanması ve eğitimi.

 

EFL101 İngilizce I (3,0)3

 

Bu ders, yabancı öğrenciler için ikinci dilde okumayı geliştirebilmeleri için hazırlanmıştır. Bu da, öğrencilerin daha hızlı ve daha etkili bir biçimde okuyabilmelerinin sağlayacak yeni bir beceriler dizisi kullanmaları demektir. Dolayısıyle, anlamını çıkarıp sonuçlar çizmenin yanında dilbilgisi, hızlı tarama, ana fikirleri kolayca belirleyip kavrayabilme hususlarında öğrencilerimize yardımcı olmak bu dersin amaçlarını teşkil etmekterdir.

 

EFL102 İngilizce II (3,0)3

 

Üniversite hayatları süresince öğrencilere yardımcı olacağından emin olduğumuz bu ders bir Akademik Yazma Dersi’dir. Böylelikle, öğrencilerimizin temel akademik yazı hünerlerine en iyi şekilde hakim olabilmeleri için tasarlanmıştır. Yazılardaki ana temayı destekleyecek düzgün kurulmuş cümlelerin etkili paragraflara çevrilebilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. . Bu amaç doğrultusunda, yazım öncesi tekniklere, planlamaya, düzeltmeye, kısaltmaya ve örnekleriyle ana fikri desteklemeye öncelik verilecektir. Kullanılacak yazı geliştirme türleri şunlardır: Kronolojik, neden – sonuç ilişkisi, karşılaştırmalı çalışmalar.

 

BGS101 Bilgisayara Giriş (2-2) 3

 

Temel klavye becerileri; kelime işlem (word processing), grafik, elektronik tablo (spreadsheets), veri tabanı (database) programlarıyla çalışma; alanın eğitim programı çerçevesinde basit programlama uygulamaları; eğitim yazılımlarının (software) gözden geçirilmesi; sınıfta bilgisayarla çalışma.

 

BGS102 Bilgisayar Uygulamaları (2,1)3

 

Bu derse katılan öğrenciler Mikrosoft Word’ün standart yazı çubuğundaki düğmeleri tanıyabilmeleri ve gerektiği yerlerde kullanabilmeli Yazılarını word ile yazabilmeli, yazı tiplerini , hacmini gerektiğinde değiştirebilmeli, sağa sola hizalayabilmeli ve ortayabilmeli Yazıları otomatik olarak numaralayabilmeli ve imleyebilmeli bir dosya adlandırıp nereye konulduğunu bilerek kaydedebilmeli, yazıların, baskısı yapılmadan önce farklı şekillerde izleyebilmeli ve istenen özellikte yazıların çıktısını alabilmeli Belli bir yanlışlığı tek tek veya toplu olarak düzeltebilmeli Yazıların üst ve alt bilgilerini hazırlayabilmeli, çizim çubuğu düğmelerin fonksiyonlarını yazabilmeli, ekranda çeşitli şekiller çizebilmeli tablo ve kenarlıklar çubuğu ile ilgili uygulamalar yapabilmeli Bilgisayarda Excel’i açabilmeli ve özel grafik türlerinden bir örnek hazırlayabilmeli Power Point’i ve seçenekleri ile uygulama yapabilmelidirler.


ASST. PROF. DR. ELZA DEMİRDAĞ
Head of the Department of Turkish Language and Literature Teaching    
elzademirdag@gau.edu.tr
+90 392 650 2000 Ext: 1609
ASST. PROF. DR. MÜNEVVER KATA
Department of Turkish Language and Literature Teaching    
munevverkata@gau.edu.tr
+90 392 650 2000 Ext: 1636
DR. BAYRAM KÜÇÜKOĞLU
Department of Turkish Language and Literature Teaching    
bayramkucukoglu@gau.edu.tr
+90 392 650 2000 Ext: 1630